söndag 19 augusti 2012

Ekonomi och toaletpaper

I veckan diskuterade jag med några kollegor om ekonomi. Jag tyckte att man har väll mer pengar att klara sig på med två inkomster än en. Det höll inte mina kollegor som är mödrar i barnfamiljer med om. De sa att man har mycket mer utgifter när man är fler. Jag var inte sen med att hålla med dem till en viss punkt men det är inte det jag ska berätta om nu utan vd jag ska berätta för er är hur de inledde detta:

"Frida, förstår du hur mycket toapapper jag köper? Jag får åka till affären hela tiden och köpa toapapper!"

De andra kollegorna nickade och jaade instämmande. Sen stod dem ett tag och diskuterade hur mycket toapapper de inhandlar och vilket. Mitt bidrag i diskussionen var:

"Jag handlar det som har fiskar på sig just nu, tror det är Lambi!"

Tyckte det var en rolig diskussion! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar