söndag 22 maj 2011

Kalmar

Kalmar är den stad där jag pluggade i fyra år. Kalmar är den stad där jag nog haft min roligaste tid. Kalmar är den stad där jag har lärt känna så många olika och härliga människor. Kalmar är den stad jag ofta saknar och tänker på.

Ta min inte fel, jag skulle inte vilja bo i Kalmar nu. Jag trivs jätte bra i Helsingborg och vill inte i första taget flytta härifrån. Inget är omöjligt dock! Jag saknar tiden i Kalmar, människorna, alla fester, studentlivet.

Jag var väldigt engagerad i mycket. Jag satt i lärarstudenternas förenings styrelse. Jag jobbade på puben och var lagledare för ett publag. Jag jobbade extra på studentbiblioteket och hade en massa vänner. Livet i helsingborg är inte riktigt så aktivt om vi säger så. Livet som student var väll lite lättare på det sociala planet än vad livet som arbetande är.

Den senaste veckan har saknade blivit lite extra. 7,5p fika, laget som jag startade har haft lagfest och de festerna är ofta jätteroliga. Jag har haft sms kontakt med en person som jag saknar en hel del och snart inte träffat på två år. Jag har tänkt på alla mina nära vänner där uppifrån som jag även de väldigt sällan träffar. Jag säger inte att livet var lättare som student, men det blev lättare tack vare allt det roliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar