söndag 6 januari 2013

Ingen doft eller smak


Min förkylning som jag haft i typ fyra veckor börjar äntligen ge med sig.
Det som fortfarande sitter kvar är lite nästäppa och lite lite hosta. 

Det läskiga är att jag inte har något doft sinne för tillfället och med detta så känner jag inga smaker heller eller jo. Grundsmakerna känner jag, sött, surt, salt och beskt. Men inga andra så jag kan inte säga skillnader mellan olika saker. Väldigt tråkigt och jag hoppas det går över snart, verkligen...

Det positiva är ju att lusten att äta blir mindre ju längre tid det går. 
Så då äter man lite mindre eller man äter när man är hungrig och inte bara för att det är gott.
Men att inte känna doft kan ju gå illa. Hela huset håller på att brinna upp men Frida känner ingen rökdoft. Dock positivt på jobb för man slipper doften av bajsblöjor :) 

Jobb i morgon igen. Dock utan barn då vi har planeringsdag, men på tisdag är det back in action med inskolningar och allt.

Får väll glad att jag kan se, höra och prata =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar