lördag 19 januari 2013

Prissättning på simning...?

Jag har slarvat med träning det senaste året. Innan dess var jag rätt aktiv med simning.

Jag har under senaste tiden funderat på att börja simma igen och gick idag in och kollade på Actics hemsida för att kolla in priser och upplägg.

För att ni ska förstå detta jag ska ta upp så måste ni få bakgrundsfakta.
När jag köpte mitt första simkort, det måste vara tre år sedan nu, så kostade det 800 kronor på ett bräde för ett års simning. Det betyder ca 66 kronor i månaden.

Efter det året fick jag ett bra erbjudande om träningskort, alltså alla träningsformer Actic har, så jag slog till på det. Jag gick mest och simmade och när då min bindningstid tog slut så sade jag upp det. Jag fick reda på att det då var två månaders uppsägningstid. Jag frågade då också om jag automatiskt kunde skaffa ett nytt simkort när uppsägningstiden tog slut. Då fick jag reda på att de bytt system och att de nu hade simkort på 10 ggr som kostade ca 250 kronor och dessa skulle utnyttjas under ett år 25 kronor per gång. bytt pris och nytt system för simkort. Ett ganska bra system tyckte jag dock. Jag sa då att jag skulle avvakta till uppsägningstiden tog slut, det blev aldrig riktigt av att jag tog tag i det.

Tillbaka till idag då inte ens ett år senare så har de bytt system igen alltså ett tredje system på tre år!
Nu betalar man 150 kronor varje månad via autogiro! Det är enligt mig dyrt!! Skulle jag bada en gång i veckan säg fyra gånger på en månad så skulle det bli 37 kronor per gång!! Från 66 kronor i månaden till 150 kronor i månaden på tre år? Sjukt... Sen på sommaren går jag inte och badar lika mycket. Det står inte vad de tar per gång vilket också är dumt! Får ta reda på detta bättre i morgon tror jag. Synd att det inte finns så många andra alternativ =/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar